Τετάρτη 23 Ιουλίου 2008

Το νέο Facebook

Ο νέος σχεδιασμός του Facebook θα κάνει τα προφίλ πιο εύχρηστα, πιο ενημερωτικά και πλέον οι αλλαγές θα γίνονται πάντα με τη συγκατάθεση του χρήστη.

Σαρωτικές αλλαγές αναμένονται στο Facebook. Με έμφαση στη δυνατότητα του χρήστη να ελέγχει καλύτερα την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων και τη μείωση των spam μηνυμάτων, η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ετοιμάζει τροποποιήσεις στα προφίλ και τις ρυθμίσεις ασφάλειας των χρηστών.

«Οι χρήστες πρέπει να έχουν τον έλεγχο των πληροφοριών τους όταν και όπου θέλουν» δήλωσε ο Μπέν Λινγκ, επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης προϊόντος του Facebook. «Οι χρήστες πρέπει να μοιράζονται πράγματα γιατί θέλουν να τα μοιράζονται

Οι αλλαγές θα περιλαμβάνουν νέες πιο απλές σελίδες, οργανωμένες σε καρτέλες (tabs) που θα επιτρέπουν στους χρήστες να μοιράζονται πληροφορίες για τη ζωή τους πιο εύκολα και πιο ελεγχόμενα. Στο παρελθόν, οι δυνατότητες περιορίζονταν σε μεγάλες στατικά πακέτα πληροφορίας όπως ημερομηνία γέννησης, ενδιαφέροντα, οι χρήστες θα μπορούν να αποφασίζουν τι προβάλλεται έντονα και τι μπαίνει κάτω από το «χαλί». Περαιτέρω, οι αλλαγές θα δώσουν την ευκαιρία στους ιθύνοντες να εξαφανίσουν αυτό που θεωρούν «απειλή» για το μέλλον του Facebook.

Η δημοτικότητα του Facebook, αυξήθηκε κατακόρυφα όταν η ιστοσελίδα έδωσε τη δυνατότητα σε ανεξάρτητους προγραμματιστές να γράψουν εφαρμογές για τους χρήστες. Σε δεκατέσσερις μήνες δημιουργήθηκαν 24 χιλιάδες προγράμματα προσθέτοντας νέες λέξεις στο λεξιλόγιο όλων μας όπως SuperPoke. Ωστόσο το άνοιγμα του κώδικα στην προγραμματιστική κοινότητα έδωσε την ευκαιρία σε ευρηματικούς διαφημιστές να διαδώσουν τα διαφημιστικά τους μηνύματα σε μεγάλο αριθμό χρηστών με το πρόσχημα ότι είναι από φίλους.

«Ο παρών σχεδιασμός του Facebook κατέληξε στο να επιβραβεύσει τους προγραμματιστές για διεισδυτικές, παραπλανητικές και διαφημιστικές πρακτικές που στόχο είχαν να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών», είπε ο Τζερεμάια Ογιάνγκ, αναλυτής της Forrester Research. «Και τώρα το Facebook προσπαθεί να ξεριζώσει τις λιγότερο σημαντικές δραστηριότητες στην ιστοσελίδα».

«Μερικές από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές στο Facebook, το Slide και το RockYou, απαγορεύτηκαν τον Ιούνιο μέχρι να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις τις ιστοσελίδας» προσθέτει ο Μπεν Λινγκ. Το Slide ενεργοποιήθηκε ξανά όταν διορθώθηκαν παράμετροι της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών ενώ το Super Wall του RockYou, με 500 χιλιάδες ενεργούς χρήστες παραμένει προσωρινά ανενεργό.

«Κάποιοι προγραμματιστές επιλέγουν να αναπτύξουν εφαρμογές» λέει ο Μπεν Λινγκ «και κάποιοι άλλοι να εκμεταλλευτούν την κατάσταση». Οι τελευταίες αλλαγές θα προσπαθήσουν να επιβραβεύσουν τους προγραμματιστές που κινούνται στο πνεύμα της δικτύωσης και να αποτρέψουν όσους προσπαθούν να διαδώσουν τις εφαρμογές και τα διαφημιστικά τους μηνύματα υποχρεώνοντας τους χρήστες να στείλουν ειδοποιήσεις σε φίλους τους χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς τι κάνουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: